Kallt!

Hur kallt som hellst här nu!!!!
Gustav sa att vi hade -17 grader i går på morgonen och jag som fick stå och vänta på trikken idag i ca 15 minuter kan intyga att det nog var lika kallt idag =P Tackar mamma som mer eller mindre "tvingade" mig att ta med vantar, mössa, tjock jacka och sa åt mig att köpa vinterskor här i Oslo. TACK!! =) Hade inte gått utan...men ung som man är ska man ju alltid veta bäst och jag ansåg vell att det går att klara sig med vanliga sneakers i 2 månader!

Snö är det massor av och en kalmarit som jag klagar inte faktiskt. Kylan är värre. Var väldigt liten sist jag såg mer än 10 cm snö i Kalmar. Här har vi ca 60 cm skulle jag gissa. Så varje kväll nu släpar Gustav ut mig i Frognerparken för pulkaåkning. Kylan e jobbig och man vill ju stanna inne, men när man väl kommer ut så är det underbart skoj. Vi är dock lite tvugna att gå ut ganska sent. Kan ju inte komma till pulkabacken när alla barn är där =P Men det är vår chans att bli 5 år gamla igen. Var ute läänge igår med Jenny och hennes vän Amanda. Det var superskojsss, fast tror nog tjejerna vart lite småarga, det snöade så otroligt mycket rakt i ansiktet på dom an någon anledning!! ;)

Köpte mig ett par träningsbyxor igår med =) Vann ju ett presentkort på G-Sport på jobbet innan jul och har varit där sååå många gånger utan att hitta något. Men sen kom jag på att jag slarvat bort mina adidasbyxor så jag köpte mig ett par nya. Sådana vanliga klassiska träningsbyxor från Adidas, bild kommer kanske ikväll om jag orkar.


Någon som faktiskt är lite skoj med är att jag satte över mina pengar från Norge till Sverige. Satte över när vdet låg högt så får förmodligen bra utdelning på dom pengarna. Behövs nu =D Lite mindre skoj är ju att pengarna har försvunnit från mitt nordea-konto h i Norge men inte kommit in på mitt Swedbankkonto i Sverige. Börjar bli lite orolig men det tar kanske ett par dagar??


End of the break, back to work!

/Käck

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0